Handelsbetingelser
1. Aftalegrundlag
1.1 Disse betingelser er gældende for alle aftaler indgået med ditbrand.dk. Ved at indgå en aftale accepterer kunden samtlige betingelser, der er beskrevet i dette dokument, samt gældende lovgivning. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem betingelserne og aftalegrundlaget, vil vilkårene i aftalegrundlaget have forrang.
1.2 Såfremt der ikke er indgået en anden aftale, kan ditbrand.dk vælge at bruge kunden som reference i forbindelse med salgsmateriale. Dette kan omfatte markedsføringsmateriale, hjemmesider og forespørgsler.
1.3 I tilfælde af salg, fusion, opdeling eller anden overdragelse af hele eller dele af ditbrand.dk’s forretning, har ditbrand.dk ret til at overføre sine rettigheder og forpligtelser i henhold til betingelserne og aftalen til en tredjepart uden at indhente kundens samtykke.
2. Levering og tidsfrister
2.1 ditbrand.dk vil bestræbe sig på at levere de aftalte ydelser inden for de angivne tidsfrister. Dog kan kompleksiteten af opgaven og eventuelle ændringer aftalt mellem parterne påvirke leveringstiden.
2.2 Kunden er ansvarlig for at levere al relevant information og materiale, der er nødvendigt for at fuldføre opgaven rettidigt.
2.3 Såfremt kunden ikke leverer det nødvendige materiale eller information, der er påkrævet for at løve opgaven, vil den oprindelige tidsfrist frafalde, og kunden må acceptere en længere overlevering.
2.4 Hvis ditbrand.dk ikke kan overholde den oprindelige leveringstidsfrist, vil kunden få besked og ditbrand.dk vil bestræbe sig på at finde en passende løsning.
3. Betaling
3.1 Betaling skal ske i henhold til de aftalte betalingsvilkår og priser, som er angivet i tilbuddet eller i fakturaen.
3.2 Alle priser er angivet eksklusive moms.
3.3 Betalingsfristen er som udgangspunkt 8 dage, fra fakturaen er sendt til kunden, medmindre andet er aftalt skriftligt.
3.4 Hvis betalingen ikke modtages inden for den aftalte betalingsfrist, forbeholder ditbrand.dk sig retten til at suspendere leveringen af ydelserne. Ditbrand.dk forbeholder sig også retten til at sende op til tre betalingspåmindelser med et rykkergebyr på 100 kr. pr. påmindelse for at opfordre til rettidig betaling.
Ved manglende betaling vil udestående beløb blive overført til vores samarbejdspartner, der håndterer rykkerprocessen og efterfølgende inkassoprocedure.
3.5 Ved forsinket betaling er ditbrand.dk berettiget til at opkræve renter i henhold til renteloven.
4. Opsigelse
4.1 Kunden har mulighed for at opsige abonnementsaftalen når som helst, men skal fortsætte med at foretage betalinger indtil aftalens udløb.
4.2 Ditbrand.dk har ret til at annullere en aftale og lukke en kundes aktiviteter med øjeblikkelig virkning, hvis der er beviser for, at kunden har overtrådt aftalen. Kunden vil stadig være ansvarlig for at betale for hele den aftalte periode.
4.3 Kunden kan ikke overdrage, sælge eller på nogen anden måde overføre aftalen til en tredjepart uden udtrykkelig skriftlig accept fra ditbrand.dk.
5. Ansvarsfraskrivelse
5.1 ditbrand.dk’s erstatningsansvar vil aldrig overstige fakturabeløbet for den leverede ydelse. Ditbrand.dk er ikke ansvarlig for driftstab, tabt fortjeneste eller andre indirekte tab i forbindelse med aftalen om ydelsen, herunder tab som følge af forsinkelse eller mangler ved den leverede ydelse.
5.2 Ditbrand.dk påtager sig ikke ansvar for eventuelle konsekvenser af ændringer eller opdateringer foretaget af kunde eller tredjepart uden vores forudgående skriftlige samtykke.
5.3 Ditbrand.dk er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse eller forsinkelser i levering af ydelser på grund af force majeure-hændelser. Force majeure inkluderer uforudsigelige begivenheder uden for ditbrand.dk’s kontrol, såsom naturkatastrofer, krig, terrorhandlinger, strejker, lockout, brand, vandskade, røgskade mv. I tilfælde af force majeure vil Sander Studio stræbe efter at minimere konsekvenserne og genoptage ydelsen så hurtigt som muligt.
6. Fortrolighed
6.1 Ditbrand.dk behandler alle oplysninger og data, der er afgivet i forbindelse med opgaven, fortroligt og i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
7. Ændringer og annulleringer
7.1 Eventuelle ændringer eller annulleringer af opgaver skal ske skriftligt og kan medføre ekstra omkostninger og ændringer i leveringstidspunktet.
8. Tvister og lovvalg
8.1 Hver af parterne har mulighed for at bringe tvister for de almindelige domstole i henhold til gældende retsregler.